Deník šíleného pána jeskyně

Současná hra


Zde jsou informace, které byly dostupny minulý rok před touto hrou.


Hraní na červen +-

Všichni hráči budou muset:
Znát pravidla (tj. alespoň si jednou přečíst PPH a příručku jejich povolání; pravidla pro "světlo a mlhu" nejsou třeba znát). Příručky jsou dostupné u mě nebo půjčené u některých hráčů.
Dát své postavě nějaké rozumné jméno.
Popsat svou postavu a její popis říci/přečíst ostatním hráčům (tzn. obvyklé nebo aktuální oblečení, rasa, viditelné zbraně, předměty, tetování, ozdoby,..., zřejmé defekty (chybějící paže), barva vlasů, očí, případně parametry nosu, uší, rtů, ... vybočují-li nějak výrazně z průměru rasy nebo jsou jinak charakteristické, případně jiné výrazné a neobvyklé věci, má-li postava zviřátko, přítelíčka).
Mít charakterník schválený ode mne (tzn. že nijak nekoliguje s okolím či zásadnostmi světa).

Hráči by měli spolupracovat s ostatními, aby se většina postav vzájemně znala. Je rozumné, aby postavy vůči sobě (alespoň zpočátku) neměly averze.

Kde postava bydlí a co je její běžná práce.

Vybavení postavy.

Arbuskulus a okolí

Město Arbuskulus obývá asi 3 100 obyvatel, z čehož nejvíce je lidí (cca 60%) a zbytek tvoří jiné rasy.

Schálené charakteníky (a tím pádem i postavy): Ondra, Katka a řekněme Niki, Marek a David, kdo dál?


Aktuálně už nehrajeme dlouhodobě. Hráči více či méně vykašlali na jakoukoliv znalost pravidel a i když jsem jim naservíroval výtah z pravidel přímo pod nos, pohrdli jím. Tato značná asimetrie herního vztahu už mě začala po dvou a půl rocích unavovat. Začal jsem ztrácet motivaci něco připravovat. Nakonec, co mi Zdenda napsal, že jsem mu zničil postavu a nebyl schopnej kouknout se na problematiku postavy z jiné stránky, jsem se prostě vzdal úřadu Pána jeskyně.

Proto příští semestr budeme hrát jen jednorázovky na jedno až tři sezení. Systém (pravidla) jsou libovolná. Prostředí, doba také. Pokud Vypravěč dané jednorázovky sepíše, co se událo, tak se to dozví lid i ze stránek.

Dlouhodobou hru by jsme začali zas v zimním semestru, ale budou určité změny. Zejména úprava postav, znalost pravidel, aj.

Zatím řikali, že by si připravili jednorázovku: Ondra, Sinthoras, Zdenda, Gonzáles

Holky do toho chceme ukecat - ať si to taky zkusí.

Jednorázovka

Z mejlu

Ahoj všichni,

nyní Vám napíšu jak vymáklé postavy po Vás budu chtít.

6. úroveň, rasy a povolání zřejmé z minulého mejlu.

Prosím pošlete mě i ostatním jaké povolání jste si vybrali, aby se některá zbytečně nedablovala.

Dovednosti a vlastnosti povolání si vyřeště (knížky mohu zapůjčit).

Vyžadovány jsou tyto parametry:

Charakterové vlastnosti postavy.

POSTAVY SE ZNAJÍ – jak se seznámili si vyřešte individuálně.

Pokud postava není zdejší (tedy z Šeříkova a okolí), musí mít vymyšleno odkud se a kdy vzala. Pokud je postava zdejší, vymyslí hráč zázemí atd. (věk, )

Jak vypadá, jaké oblečení nosí? – Všichni budete mít tento popis své postavy, aby bylo jasné jak vypadáte (nejlépe napsaný na papíře, volitelně i kresbu).

Strachy, obavy:

3 a 3 s tím, jak obava či strach na postavu působí. (třeba strach z netopejrů – objeví-li se netopýři a postava je uvidí, pak si okamžitě lehá k zemi a kryje si hlavu; nebo postava vystavená strachu vytuhne, začne utíkat, křičet, zhroutí se, atd.)

Pokud chcete, tak si strach i diverzifikujte podle intenzity (např. strach ze smrti)

Počítejte s tím, že některé strachy se neuplatní. Kdo chce strachů více, nebráním mu.

Kdo bude mít strachů a obav méně, tomu kolektivně vymyslíme!

Náboženská orientace, sebevědomí, názor na ostatní (povolání, rasy, ..., jen pokud je extrémní).

Konfliktnost, chování k soupeřům.

Berte v potaz, že jednorázovka je koncipovaná dosti akčně až bojovně – uzpůsobte pro to prosím své postavy. (Tzn. nebojově lazené postavy si jí nemusí užít.)

Kdy a kde se bude přesně hrát se dozvíte, až se domluvíme s Vránonošem, ale předem počítejte se čtvrtkem.

Šeříkov a okolí

Město Šeříkov na přiložené mapě je zvětšené, aby bylo dobře vidět. Takéž vesnice (rozlišitelné podle velikosti). (Při orientačním výpočtu vzdálenosti od Šeříkova, tedy měřte z hradu - ty červené čtverečkoidy) Šeříkov leží na ostrohu nad řekou (tak 75 m – nejvyšší místo hradu).

Před +- 200 lety, byl Šeříkov součástí říše Siringie (král Bořivoj), která jej však ve válce s naším královstvím (král Miroslav) ztratila. Od té doby se zde občas objeví nějaká bojůvka siringijců, kteří zde sabotují poklidné a nikým, vyjma skřetů, nerušené žití. Z toho vyplývá, že toto městečko (+- 5 500 obyvatel) je poněkud neklidné. Samotné město leží kolem hradu barona Jindřicha ze Šeříkova. Město se dělí na 3 části – Hrad, kde sídlí baron s rodinou, Podhradí, kde bydlí zejména bohatší vrstvy a samotné město, kde bydlí ten zbytek.

Baron Jindřich z Šeříkova je oblíben, v nejlepších letech, žel v mládí při jedné nehodě přišel o nohu. Jeho manželka Drahomíra je rovněž oblíbena. Má 2 dcery a syna.

Ve městě se nachází věž čaroděje (v Podhradí), věž theurga (taktéž, jen na opačné straně), mnoho hostinců a krčem, zbrojířů a kovářů. Rovněž se zde vyskytují i kostely 4 bohů – Astryney (moudrost, kouzelnictví, písemnictví; barvy: bílá a modrá), /...házíme bohy a vychází samý temný... (Radál, Anama, Xazdar, ...)/ Zefir (vítr, ochránce stád, pán koní, barvy: x), Raxis (oheň, peklo, ďáblové, spravedlnost, barvy: červená, oranžová), XX (případné božstvo dle knězova naturelu, nebude-li kněze, pak Qíra). http://www.deniksilenehopj.wz.cz/deuoi.html Stráží je zde poměrně dost.

V okolí se rybaří, chovají stáda dobytka, v okolí se zejména pěstuje: mák, ječmen, chmel, proso, zelí, řepa, cibule... V okolí rostou jabloně, švestky, trnky, myrobalány, kůly se skřety. V lesích pak rostou buky, duby, jedle, habry, lípy, javory, střemchy, olše, vrby, kaštanovníky. Okolní krajina je spíše lehce zvlněná. Výškový průměr zvedají poměrně vysoké kopce, zdvihající se nad okolní terén. V okolí se nic netěží. Dováží se zejména sůl, kovy. Naopak odsud se odváží zejména jídlo.

Zákony běžné.

Budovy: bohatší vrstva má kamené či hrázděné domky až dvoupatrové, často spojené spolu. Chudina pak dřevěné namáčklé na sebe.

Nebezpečí: krom občas připochodujících skřetů či siringijců (to pak rostou kůly jak houby po dešti) je zde poměrně bezpečno – mimo město – vlci se vyskytují výjimečně, medvědi taktéž, ojedinělý výskyt lapků kulminuje podle výšky daní. Z mlh, které se tvoří zejména na podzim a na jaře, je občas slyšet jakési zmatené vytí či jiné odporné zvuky, ale obvykle se nic nestane. To v zimě je to horší – mrzne. Je zde mnoho krkavcovitých.

Stručný popis okolí:

Staré věže: jsou z dob války a protože se o ně nikdo nestará, pustnou. Obvykle, protože tam údajně straší (ostatně proto nejsou využívány), jsou doupětem různých stvůr či otrlých lapků. Zřícenina Buchloně: byla za války pobořena a od té doby chátrá (nákladná oprava). Povídá se mnoho legend – třeba o tom, že tam jsou podzemní chodby vedoucí až kdoví kam, obrovské poklady, že se tam odtud nikdo nevrací živý, že tam straší zemřelí obránci, a tak podobně.

Další vsi nejsou třeba popisovat.


Postavy v družině

Postavy v nové družině budou prostě, jak jsme se doholi, muset mít nějakou výhodu pro ostatní = pro jinou postavu to neni zásadní schopnost - neumí to tak dobře. Vesměs tedy půjde o schopnoti různých povolání, což ale nevylučuje třeba dva hraničáře nebo čaroděje ve družině - jde taky o charakter postavy, hru postavy a taky víme, ž v Plusku jsou povolání značně variabilní - i taková plochá jako čaroděj výtlem.

Elena
  • Výhody pro družinu: Umí sehnat věci levně a prodat za dobrou cenu a zístat informace (co se dají získat ve městě)
  • Důvod proč se vydá za dobrodružstvím? Ostatní na ní dají pozor
  • Nevýhody: Kleptomanie
  • Rasa: hobitka

Zlomkladivo Krátkovous (chceš více! - klikni)

  • Výhody pro družinu: městský strážný, bojovník
  • Důvod proč se vydá za dobrodružstvím? Hledání místa pro život
  • Nevýhody: opilec
  • Rasa: lesní trpaslík

Kde začít vyprávění o mě?

No nejednodušší bude asi začít u mé rodiny. Mám 60 žijících příbuzných. Počínaje babičkou Červicí a konče posledním synovcem Požlískem. Pra-praděda Rudobrad Krátký přišel s babičkou do Žďáru před dvěma sty lety a už se zde považujem za starousedlíky. Potřebujete alkohol za dobrou cenu a dobré síly? Musíte za strejdou Jaroslavem Likérníkem. Potřebujete lazebníka? Narazíte na strýce Želízka Krátkého a tetu Alžbětu. Potřebujete něco ukovat od meče přes podkovu a nebo motyku? Musíte k nám do kovárny za tátou a nebo strejdou Johasinem.

Prostě ve městě je těžké nenarazit na místo, kde by na moje příbuzenstvo nebylo možno narazit. Já sám jsem druhým synem Stříbroruka Krátkovousého a Aghaty Černé. Můj starší bratr má už dvě děti. Dvouletého klučinu Požlízka a nedávno si pořídili s jeho ženou Varianou dceru stejného jména. Moje sestra je mladší a pomalu začíná mít věk na vdávání, ale je ještě ve státu nezletilé. Mě samotnému je 17 let a v naší přeplněné kovárně nebylo už tolik místa, abych se tam trvale vešel a tak jsem byl ve finále přes domluvu dotlačen do městské stráže, abych šlapal chodníky a poskytoval městu tolik potřebný klid k existenci.

Vyrůstat ve Žďáru s mými bratranci a sestřenicemi bylo……no náročné. Představte si bandu všetečných kobylek, které prolézají městem a vrtají se do všeho, co se dá. Proto rodiče celkem rázně zasahovali a snažili se nás nějak zaměstnat. Bratra zaměstnávali v kovárně a když jsem se dostal do věku, že jsem mohl šlapat na měchy, tak mě zaměstnali také.

Občas nás v kovárně nechali samotné douklízet a starat se o oheň. To byla chvíle pro nás. Mohli jsme blbnout s věcma, co strejda nebo otec dělal. Občas se k nám do tohoto blbnutí přidal bratranec Johasin, který byl o něco starší a na rozdíl od nás něco s tím uměl a tak naše hry dostaly i bezpečný charakter. Otec i strýc Johasin toto podporovaly. Bylo to lepší, než abychom se mlátili po ulici a takhle když jsme se všichni bratranci od dědy Mečíka sešli, tak jsme aspoň byli pod dozorem.

Ježek, Johasin, Železolam a já jsme byly nerozlučitelná parta. Často jsme vedli klukovské války kolem města s bratránky od prastrýců Stříbroruka, Martina a Šedochlupa. Lidi nás poměrně dobře znali. Trpaslíků ve městě nebylo mnoho a nás bylo slyšet od svítání do soumraku. Rodiče nás naháněli sice do prací, ale vždy jsme si našli čas na lezení po řece a nebo prolézání lesa.

Postupně se nám však parta rozpadala. Jak jsme dospívali, přicházeli starosti. Někteří bratranci odešli do jiných měst do učení a ti méně šťastný skončili na vojně. Já jsem se vojně vyhnul díky služby u městské hlídky. Většina lidí nebyla překvapena, že jsem skončil na strážnici, ale většina byla překvapena, že jsem tam skončil jako strážník.

Jak vypadá moje služba. Chápu službu společnosti, že valnou část času mě posílají lovit děcka, většinou moje vlastní příbuzné, aby nedělali bordel. Další část mé společnosti je vyřizování pochůzek pro strážnici. Popravdě si myslím, že mě spíš používají k tomu, abych byl vidět, že je někdo ze strážných v ulicích města. Přeci jen jsem mladší strážný jen se základním výcvikem.

Jak si užívám ve svém volném čase, když nejsem ve strážnici, nebo nemakám v kovárně a nebo nemám pod dozorem nějaké neteře a synovce? No mnoho času nazbyt, pak už nemám. Rád si zajdu do putyky na nějaký ten jeden, dva, tři, čtyři… žejdlíky našeho výtečného výžďaru. Někteří se na něj ošklíbají, ale celé rodině Krátkovousých chutná. Mám celkem dobře prošlé hospody a myslím, že ve většině jsem asi celkem známý svým akcentem při zpěvu a nebo „urovnáváním“ rvaček, které se občas přihodí.


Mína
  • Výhody pro družinu: kouzlí ?
  • Důvod proč se vydá za dobrodružstvím? ???
  • Nevýhody: ???
  • Rasa: ???
Cerastes
  • Výhody pro družinu: stopař, lovec
  • Důvod proč se vydá za dobrodružstvím? ???
  • Nevýhody: ???
  • Rasa: člověk ?
Siril
  • Výhody pro družinu: průvodce, lovec
  • Důvod proč se vydá za dobrodružstvím? Rád cestuje a poznává nové věci
  • Nevýhody: bojí se jít do města (bez dostatečných zásob potravy a někoho, kdo ji tam povede)
  • Rasa: elf

Morion
  • Výhody pro družinu: čaroděj energetik, medvědář, "archeolog"
  • Důvod proč se vydá za dobrodružstvím? Hledat Brambůrkovu pevnost z dob Nekromantie
  • Nevýhody: ???
  • Rasa: lesní trpaslík
Jetřich bílý
  • Výhody pro družinu: Tyrogův kněz
  • Důvod proč se vydá za dobrodružstvím? Doporučil ho družině jako náhradu za sebe jeho bratranec Zlomkladivo
  • Nevýhody: theurg
  • Rasa: lesní trpaslík

Mapa Žďáru, odtud či z okolí budou pocházet postavy, podrobnější info dodam v týdnu.

mapa Žďáru

Tady je slibované zastoupení ras ve Žďáru.

Procentuální zastoupení ras ve Žďáru

A tady je konečně slíbená mapa království (já mam sice mnohem lepší, ale ta je počmáraná, takže vlastně sem dávam tu lepší)

mapa království Zvonu
Úvodní stránka
Aktuality
 Dračí doupě
   Deník PJ
 Společenství
 Herní Svět
 Naše tvorba
 Úpravy pravidel
    Odkazy
  Vzkazník
              Zpět